Internet dnes prostupuje v podstatÄ› vÅ¡emi oblastmi naÅ¡ich životů. To platà nejen pro dospÄ›lé, ale také pro dÄ›ti. Je totiž jasné, že se s nÃm budou muset dÅ™Ãve Äi pozdÄ›ji seznámit, pokud chtÄ›jà fungovat v dneÅ¡nà spoleÄnosti, která je na nÄ›m v podstatÄ› závislá. Je vÅ¡ak pravdou, že internet je nejen plný nebezpeÄÃ, které si dÄ›ti neuvÄ›domujÃ, ale také nenà nejlepÅ¡Ã pro jejich psychiku. Proto mnoho rodiÄů trápà otázka, kdy by s nÃm své potomky mÄ›li seznámit, a jakým způsobem.
Â
Â
Â
JistÄ›, vÄ›tÅ¡inou to probÃhá tak, že již malému dÃtÄ›ti dáme tablet, aby se napÅ™Ãklad na YouTube dÃvalo na pohádky. Za nedlouho se s nÃm pak nauÄà zacházet samo, a napÅ™Ãklad oblÃbené dÃly si vyhledá již bez pomoci. To sice rodiÄům znaÄnÄ› ulehÄà práci, avÅ¡ak rozhodnÄ› to podle psychologů nenà ideálnà postup.
Â
Takto malé dÄ›ti by až na nutné výjimky nemÄ›ly vlastnit nebo mÃt k dispozici zaÅ™Ãzenà jako je mobilnà telefon Äi dokonce tablet. Nejenže si neuvÄ›domujÃ, jaká nebezpeÄà se v nÄ›m mohou skrývat, ale také si mnohem snadnÄ›ji vytvořà závislost. To může vést k poruÅ¡e jejich mentálnÃho vývoje.
Â
Â
Proto bychom je mÄ›li zaÄÃt pÅ™ivykat tÄ›mto technologiÃm v ponÄ›kud starÅ¡Ãm vÄ›ku, ideálnÄ› pak až okolo devÃti Äi desÃti let. Zde je nutné uplatňovat rodiÄovskou kontrolu, neboÅ¥ dÄ›ti jsou zvÃdavé a snadno by se mohly, byÅ¥ neplánovanÄ›, dostat na webové stránky, které pro nÄ› nejsou úplnÄ› vhodné.
Â
SamozÅ™ejmÄ› s tÃm, jak dÃtÄ› poroste, je dobré mu v tomto ohledu dávat stále vÃce volnosti. I tak bychom mu vÅ¡ak mÄ›li vždy pÅ™ipomÃnat nebezpeÄÃ, která se na internetu vyskytujÃ, a uÄit jej, jak jim pÅ™edejÃt. Bohužel, i dnes je stále vÄ›tÅ¡ina rodiÄů sama v tomto ohledu ponÄ›kud nedostateÄnÄ› informovaná. Proto by takováto výuka mÄ›la být mimo jiné povinným pÅ™edmÄ›tem ve Å¡kole. Ani to se bohužel nedÄ›je. Důsledky pak vidÃme v mnoha lidech, kteřà naletÄ›li internetovým podvodnÃkům.